jueves, 26 de julio de 2012

MIRABELES EN XAROPE

    MIRABELES EN ALMÍBAR

    Sigo enchendo a despensa e conservando a froita.  Hoxe tocoulle aos mirabeles. 
    Os mirabeles son unhas froitas pequenas, semellantes ás ameixas e de moi bo sabor ao natural, pero ganan moito despois de pasar un tempo no xarope (se somos quen de agardar).
    Aquí, en Galicia, atópanse no Rosal, poboación que ten un microclima especial no que se dan moi ben estas froitas.  De todas formas, eu non fun ao Rosal a buscalos.  Hai unha horta veciña que ten unha pequena árbore que ao principio do verán estaba chea destas pequenas froitas e eu aproveitei para collelas (con permiso dos donos) e metelas en xarope. 

  • Mirabeles
  • 750 ml de auga
  • 500 gr de azucre
    Probei a envasalos con e sen óso.  Tamén probei a pasalos un pouco polo xarope fervendo antes de envasalos e a suprimir este paso porque creo que da outra maneira cocen demasiado.  Ao final creo que o mellor procedemento é o seguinte:

  1. Lavar e secar os mirabeles. 
  2. Facer un corte lateral e sacarlles a pebida.
  3. Metelos ben apertados nos botes de cristal xa esterilizados
  4. Facer o xarope.  Para elo poñemos o lume a auga co azucre e esperamos a que ferva.  Despois de 10 minutos fervendo, botamos o xarope nos botes encima da froita e tapámolos.
  5. Esterilizamos as conservas:  metémolas nunha pota con auga de forma que os cubra.  Poñemos ao lume e contamos 10 minutos desde que empeza a ferver.  Despois apagamos o lume e deixamos que arrefríen dentro da auga.
  6. Xa temos mirabeles en xarope e podemos gardalos.  A min saíronme os catro botes da foto.







    Sigo llenando la despensa y conservando la fruta.  Hoy les tocó a los mirabeles.
    Los mirabeles son unas frutas pequeñas, semejantes a las ciruelas y de muy buen sabor al natural, pero ganan mucho después de pasar un tiempo en el almíbar (si somos capaces de esperar).
    Aquí, en Galicia, los podemos encontrar en El Rosal, población que tiene un microclima especial en el que se dan muy bien estas frutas.  De todas formas, yo no fui al Rosal a buscarlos.  Hay una huerta vecina que tiene un árbol pequeño que la principio del verano estaba lleno de estas pequeñas frutas y yo aproveché para cogerlas (con permiso de los dueños) y meterlas en almíbar.

     
  • Mirabeles
  • 750 ml de agua
  • 500 gr de azúcar
    Probé a envasarlos con y sin hueso.  También probé a pasarlos un poco por el almíbar hirviendo antes de envasarlos y a suprimir este paso porque creo que de la otra manera cuecen demasiado.  Al final creo que el mejor procedimiento es el siguiente:

  1. Lavar y secar los mirabeles.
  2. Hacer un corte lateral y sacarles la pepita.
  3. Meterlos bien apretados en los botes de cristal ya esterilizados.
  4. Hacer el almíbar.  Para ello ponemos al fuego el agua con el azúcar y esperamos a que hierva.  Después de 10 minutos hirviendo, echamos el almíbar en los botes encima de la fruta y los tapamos.
  5. Esterilizamos las conservas:  las metemos en una tartera con agua de forma que los cubra.  Ponemos al fuego y contamos 10 minutos desde que empieza a hervir.  Después apagamos el fuego y dejamos que enfríen dentro del agua.
  6. Ya tenemos mirabeles en almíbar y podemos guardarlos.  A mí me salieron los cuatro botes de la foto.






miércoles, 25 de julio de 2012

MARMELADA DE AMEIXA BRANCA

    MERMELADA DE CIRUELA BLANCA

    Pois nada, que chegou o tan ansiado verán e con el a época das froitas.  Están as árbores bastante cargadas e da moita pena que se estraguen.  A mellor maneira de conservar a froita, esta en concreto, é a de facer marmelada.  Así seguiremos gozando dela aínda que esteamos en pleno inverno.

    As miñas fillas están intentando convencerme para que monte un posto nalgún mercado e me dedique á venta de conservas pois non vamos a dar comido todas.  Creo que se me descoido xa me teñen montada a fábrica e a tenda.  Xa sabedes soñar non custa nada.
    Para chegar a esta receita fixen varios intentos e creo que me quedo con este que foi o que me resultou mellor:

  • 1'5 kg de ameixas
  • 700 gr. de azucre
  • 1/2 limón.
    Lavamos as ameixas e secámolas cun pano.  Despois cortámolas desprezando unicamente a pebida.  Si, a pel tamén nos sirve.  É agora cando pesamos a froita e a poñemos nunha tarteira.  Engadimos o medio limón, ben pelado gallo a gallo, sacándolle todas as peles e as pebidas.  Se vos da demasiado traballo, engadide soamente o zume.  Tapamos agora a froita co azucre e deixamos repousar unhas 4 horas como mínimo.  Irase formando un xarope e será moito máis doado cocer a froita e facer a marmelada.

 
    Despois de que empeza a ferver precisará uns 30 minutos no lume non moi forte.  Ao cocer formarase algo de escuma que retiraremos antes de envasar.  Non triturei a froita nin a pasei polo batedor, envaseina así con algún que outro tropezón.
    Para envasar é preciso ter os botes e as tapas esterilizados.  Vertemos neles a marmelada quente, cerramos e deixamos boca abaixo ata que arrefríen.  Feliz almorzo.



    Pues nada, que llegó el tan deseado verano y con él la época de las frutas.  Están los árboles bastante cargados y da mucha pena que se estropeen.  La mejor manera de conservar la fruta, esta en concreto, es la de hacer mermelada.  Así seguiremos disfrutando de ella aunque estemos en pleno invierno.
     Mis hijas están intentando convencerme para que monte un puesto en algún mercado y me dedique a la venta de conservas pues no vamos a ser capaces de comerlas todas.  Creo que si me descuido ya me tienen montada la fábrica y la tienda.  Ya sabéis, soñar no cuesta nada.

    Para llegar a esta receta hice varios intentos y creo que me quedo con este que fue el que me resultó mejor:

  • 1'5 kg de ciruelas
  • 700 gr. de azúcar
  • 1/2 limón
    Lavamos las ciruelas y las secamos con un paño.  Después las cortamos despreciando únicamente la pepita.  Sí, la piel también nos sirve.  Es ahora cuando pesamos la fruta y la ponemos en una tartera.  Añadimos el medio limón, bien pelado gajo a gajo, sacándole todas las pieles y las pepitas.  Si os da demasiado trabajo, podéis añadir solamente el zumo.  Tapamos ahora la fruta con el azúcar y dejamos reposar unas 4 horas como mínimo.  Se irá formando un almíbar y será mucho más fácil cocer la fruta y hacer la mermelada.
    Después de que empiece a hervir necesitará unos 30 minutos en a fuego medio.  Al cocer se formará algo de espuma que retiraremos antes de envasar.  No trituré la fruta ni la pasé por la batidora, la envasé así con algún que otro tropezón.


     Para envasar es necesario tener los botes y las tapas esterilizados.  Vertemos la mermelada caliente, cerramos y dejamos boca abajo hasta que enfríen.  Feliz desayuno.
   

sábado, 21 de julio de 2012

CORDEIRO

    CORDERO
    Esta receita voulla dedicar a unha persoa moi especial.  Cando foi o meu aniversario recibín da súa parte un agasallo que me gustou moito e que podedes ver aquí.  Se sodes afeccionados ás labores seguro que atoparedes no seu blog boas ideas.
    Ben, deixando a un lado os aniversarios, agasallos e todo o que implica (sobre todo o de cumprir anos), este é un prato que sei que a ela lle gusta especialmente.  Na aldea dos nosos respectivos pais e nais non hai festa que se prece que non vaia acompañada dun bo prato de cordeiro asado.  Claro está que o forno é de moita máis categoría que o meu (xa o vedes na foto do fondo) e o estilo de asado non é exactamente igual ( non lle botan ourego nin tomiño) e que dicir do sabor que, por suposto, non atoparemos igual en ningún outro lugar.
    Polo tanto, esta só é unha humilde imitación:

  • Cordeiro
  • Patacas
  • Ourego
  • Tomiño
  • Azafrán
  • Aceite de oliva
  • Viño branco

    Hai que procurar adobar o cordeiro unhas horas antes de asalo para que colla ben o sabor do adobo.  Botarémoslle tamén o ourego e o tomiño ao noso gusto.

    Pelamos as patacas, cortámolas e poñémolas na base da fonte de barro.  Engadinlles un pouco de adobo, azafrán, ourego, tomiño e aceite de oliva. Vai a continuación o cordeiro e metémolo no forno.  Ao principio púxeno a 180º para que fora asando e derretendo a graxa.  Despois engadinlle o viño branco e subinlle a temperatura a 200º.  Cando somos capaces de pinchar as patacas co garfo e a carne do cordeiro empeza a separarse do óso, está todo listo para xantar.



    Esta receta se la voy a dedicar a una persona muy especial.  Cuando fue mi cumpleaños recibí de su parte un regalo que me gustó mucho y que podéis ver aquí.  Si sois aficionados a las labores seguro que encontraréis en su blog buenas ideas.
    Bien, dejando a un lado los cumpleaños, regalos y todo lo que implica (sobre todo lo de cumplir años), este es un plato que sé que a ella le gusta especialmente.  En la aldea de nuestros respectivos padres y madres non hay fiesta que se precie que no vaya acompañada de un buen plato de cordero asado.  Claro está que el horno es de mucha más categoría que el mío (ya lo veis en la foto del fondo) y el estilo de asado no es exactamente igual (no le echan orégano ni tomillo) y qué decir del sabor que, por supuesto, no encontraremos igual en ningún otro lugar.
    Por lo tanto, esta es sólo una humilde imitación:

  • Cordero
  • Patatas
  • Adobo
  • Orégano
  • Tomillo
  • Azafrán
  • Aceite de oliva
  • Vino blanco
   
    Hay que procurar adobar el cordero unas horas antes de asarlo para que coja bien el sabor del adobo.  Le echaremos también el orégano y el tomillo a nuestro gusto.

    Pelamos las patatas, las cortamos y las ponemos en la base de la fuente de barro.  Les añadí un poco de adobo, azafrán, orégano, tomillo y aceite de oliva.  A continuación el cordero y lo metemos en el horno.  Al principio lo puse a 180º para que fuera asando y derritiendo la grasa.  Después le añadí el vino blanco y le subí la temperatura a 200º.  Cuando somos capaces de pinchar las patatas con el tenedor y la carne del cordero empieza a separarse del hueso, está todo listo para comer.
   

martes, 17 de julio de 2012

GALLETAS DE AVEA

    GALLETAS DE AVENA

    Xa pasaron algunhas semanas desde que unha compañeira nos invitou a tomar galletas de avea (dunha coñecida marca) na hora do café.  Desde entón empecei a darlle voltas á maneira de facelas na casa e sen ovo, por suposto.  Despois de moito buscar atopei esta receita e modifiqueina ata deixala así:

  • 125 gr. de manteiga
  • 200 gr. de azucre
  • 120 gr. de fariña
  • 250 gr. de avea en copos
  • 50 ml. de leite
  • 1/2 culleradiña de fermento en po
  • 1/2 culleradiña de bicarbonato
  • 1 culleradiña de esencia de vainilla
  • 1/2 culleradiña de canela
  • 50 gr. de chocolate para fundir.

    En primeiro lugar hai que sacar con tempo a manteiga da neveira para que amoleza un pouco antes de amasar.  Tamén pasei os copos de avea pola picadora, así á hora de comer as galletas non aparecerían tan enteiros.
    Batemos primeiro a manteiga co azucre, o leite e a vainilla e despois engadimos a fariña.  Pouco a pouco incorporamos o resto dos ingredientes e amasamos xa coas mans.  Deixamos para o final o chocolate.  Eu utilicei chocolate para fundir que fun relando cun coitelo.  Unha vez feita a masa collemos porcións coas mans, facemos boliñas que esmagamos coas dúas mans e poñémolas nunha fonte cuberta con papel de forno.
    Metemos no forno xa quente a 180º durante 10-15 minutos.  O resultado salta á vista.


    Ya pasaron algunas semanas desde que una compañera nos invitó a tomar galletas de avena (de una conocida marca) en la hora del café.  Desde entonces empecé a darle vueltas a la manera de hacerlas en casa y sin huevo, por supuesto.  Después de buscar mucho encontré esta receta y la modifiqué hasta dejarla así:

  • 125 gr de mantequilla
  • 200 gr de azúcar
  • 120 gr de harina
  • 250 gr de avena en copos
  • 50 ml de leche
  • 1/2 cucharadita de levadura en polvo
  • 1/2 cucharadita de bicarbonato
  • 1 cucharadita de esencia de vainilla
  • 1/2 cucharadita de canela
  • 50 gr de chocolate para fundir.

    En primer lugar hay que sacar con tiempo la mantequilla de la nevera para que ablande un poco antes de amasar.  También pasé los copos de avena por la picadora, así a la hora de comer las galletas no aparecerían tan enteros.

    Batimos primero la mantequilla con el azúcar, la leche y la vainilla y después añadimos la harina.  Poco a poco incorporamos el resto de los ingredientes y amasamos ya con las manos.  Dejamos para el final el chocolate.  Yo utilicé chocolate para fundir que fui rallando con un cuchillo.  Una vez hecha la masa cogemos porciones con las manos, hacemos bolitas que aplastamos con las dos manos y las ponemos en una fuente cubierta con papel de horno.
    Metemos en el horno ya caliente a 180 º durante 10-15 minutos.  El resultado salta a la vista.











martes, 10 de julio de 2012

TORTA DE PIÑA

    TARTA DE PIÑA

    Foi unha boa compañeira a que me deu esta receita.  Díxome:  "esta receita non leva ovo.  A ver se atopas os ingredientes adecuados para a túa filla".  A verdade é que foi bastante doado.  A única variación que fixen foi a de substituír a xelatina de piña por xelatina neutra.  As xelatinas sen ovo ou sen trazas son bastante difíciles de atopar e optei pola xelatina neutra disolta no zume da piña que é menos arriscado.  Por outra banda a receita inicial tiña o dobre de cantidades, pero para nos que somos catro na casa eran suficientes estas cantidades.  Xa sabedes:  a liña, o azucre, o colesterol,...  todos eles a ter en conta á hora de sentarse á mesa.  Por certo, a primeira vez que a fixen boteille pouco azucre e recibín queixas, pero na seguinte rectifiquei.  Aí van os ingredientes:

  • 1 lata de piña no seu zume ( se a collemos en xarope teremos que reducir o azucre)
  • 1/2 l. de nata
  • 6 láminas de xelatina neutra
  • 8 culleradas de azucre
  • Galletas

    O ideal é empregar un molde un pouco alto, pero que non se abra.  Eu teño un molde cadrado duns 5 ou 6 cm. de alto e forreino con papel de cociña pois ao final hai que desmoldar dándolle a volta e así resultoume máis doado.  No fondo do molde coloquei as rodas de piña e cortei algunha para encher buracos.  Nun bol batín un pouco a nata co azucre e ao mesmo tempo hidratei as láminas de xelatina nunha cunca con auga.  Feito todo isto, puxen a quentar o zume de piña que ven na lata e cando quería empezar a ferver engadín as follas de xelatina xa hidratadas e remexín ata que disolveu.  Neste momento mestureino ca nata e o azucre e volvín a bater un pouco máis.  Envorquei sobre a piña e deixei arrefriar para que collera consistencia.  Pasada unha media hora poñemos unha capa de galletas enriba.  Estas galletas farán de base cando volteemos a torta.  Bo proveito.




    Fue una buena compañera la que me dio esta receta.  Me dijo:  "Esta receta no lleva huevo.  A ver si encuentras los ingredientes adecuado para tu hija".  La verdad es que fue bastante fácil.  La única variación que hice fue la de sustituir la gelatina de piña por gelatina neutra.  Las gelatinas sin huevo o sin trazas son bastante difíciles de encontrar y opté por la gelatina neutra disuelta en el sumo de la piña que es menos arriesgado.  Por otro lado la receta inicial tenía el doble de cantidades.  Ya sabéis:  la línea, el azúcar, el colesterol,... todos ellos a tener en cuenta a la hora de sentarse a la mesa.  Por cierto, la primera vez que la hice le eché poco azúcar y recibí quejas, pero en la siguiente rectifiqué.  Ahí van los ingredientes:
  • 1 lata de piña en su zumo ( se la cogemos en almíbar tendremos que reducir el azúcar)
  • 1/2 l. de nata
  • 6 láminas de gelatina neutra
  • 8 cucharadas de azúcar
  • Galletas.




    Lo ideal es emplear un molde un poco alto, pero que no se abra.  Yo tengo un molde cuadrado de unos 5 o 6 cm de alto y lo forré con papel de cocina pues al final hay que desmoldar dándole la vuelta y así me resultó más fácil.  En el fondo del molde coloqué las rodajas de piña y corté alguna para rellenar agujeros.  En un bol batí un poco la nata con el azúcar y al mismo tiempo hidraté las láminas de gelatina en una taza con agua.  Hecho todo esto, puse a calentar el zumo de piña que viene en la lata y cuando empezaba a hervir añadí las hojas de gelatina ya hidratadas y la revolví hasta que se disolvió.  En este momento lo mezclé con la nata y el azúcar y volví a batir un poco más.  Volqué sobre la piña y la dejé enfriar para que cogiera consistencia.  Pasada una media hora ponemos una capa de galletas encima.  Estas galletas harán de base cuando volteemos la tarta.  Buen provecho.



   

miércoles, 4 de julio de 2012

TORTA FRÍA DE QUEIXO

    TARTA FRÍA DE QUESO





    A esta torta poderiamos chamala a torta dos aniversarios pois non hai data de celebración na que poidamos pasar sen ela.  Xa hai moitos anos que a fago, pero agora os ingredientes que emprego están adaptados á alerxia ao ovo.  É unha torta moi recomendable para esta época:  fresquiña da neveira baixa que da gusto, demasiado gusto diría eu pois non quedan nin as fungallas.  Os ingredientes son moi sinxelos e o único que cambiei esta vez foi a decoración pois adoito cubrila de marmelada de fresa sen máis.  Os ingredientes son os seguintes:

  • 1 paquete de galletas (das do almorzo)
  • 100 gr. de margarina
  • 1/2 l de nata
  • 300 gr de queixo para untar
  • 8 culleradas de azucre
  • 1 sobre de preparado para xelatina de limón.
  • 1 vaso de auga.

    O primeiro que temos que facer e moer as galletas.  Isto pódenos dar un pouco de traballo, pero se temos unha picadora acabaremos moito antes.  Despois derreteremos a margarina e engadirémoslla ás galletas para formar unha pasta.  Se consideramos que é preciso podemos engadirlle un chisco de leite.  Con esta pasta forraremos o fondo dun molde dos desmoldables.  Eu teño a precaución de poñer no fondo papel de forno e de tapar ben a unión do aro coa base coa pasta para que non se me escape nin unha gota de recheo.



    Ben agora imos co recheo.  Non bol batemos o queixo xunto co azucre e a nata ata que comeza a espesar e reservamos.  Poñemos nun cazo un vaso de auga e levamos ao lume.  Cando empece a ferver engadimos o po de xelatina de limón e removemos ata que disolve e empeza a ferver de novo.  Neste intre retiramos do lume e engadimos á mestura anterior ( nata + queixo + azucre) e volvemos a bater.  Botamos enriba da pasta que temos no molde e metemos na neveira polo menos unhas tres horas.  O mellor é facer esta torta dun día para outro para darlle tempo a callar.  Ao día seguinte decoramos.  Como xa dixen antes eu case sempre poño marmelada de fresa, outras veces froita fresca ou nesta ocasión fideos de chocolate con corazóns de fresa (da marca Vahiné).  Que teñades unha boa sobremesa.





    A esta tarta la podríamos llamar la tarta de los cumpleaños pues no hay fecha de celebración en la que podamos pasar sin ella.  Ya hace muchos años que la hago, pero ahora los ingredientes que empleo están adaptados a la alergia al huevo.  Es una tarta muy recomendable para esta época:  fresquita de la nevera baja que da gusto, demasiado gusto diría yo pues no quedan ni las migas.  Los ingredientes son muy sencillos y lo único que cambié esta vez fue la decoración pues suelo cubrirla con mermelada de fresa sin más.  Los ingredientes son los siguientes:
  • 1 paquete de galletas (de las del desayuno)
  • 100 gr. de margarina
  • 1/2 l. de nata
  • 300 gr. de queso para untar
  • 8 cucharadas de azúcar
  • 1 sobre de preparado para gelatina de limón
  • 1 vaso de agua


    Lo primero que tenemos que hacer es triturar las galletas.  Esto puede darnos un poco de trabajo, pero si tenemos una picadora acabaremos mucho antes.  Después derretimos la margarina y la añadimos a las galletas para formar una pasta.  Si consideramos que es necesario podemos añadirle un poco de leche.  Con esta pasta forraremos el fondo de un molde desmoldable.  Yo tengo la precaución de poner en el fondo papel de horno y de tapar bien la unión del aro con la base con la pasta para que no se me escape ni una gota de relleno.


    Bien, ahora vamos con el relleno.  En un bol batimos el queso junto con el azúcar y la nata hasta que empiece a espesar y reservamos.  Ponemos en un cazo un vaso de agua y llevamos al fuego.  Cuando empiece a hervir añadimos el polvo de gelatina de limón y removemos hasta que se disuelve y empieza a hervir de nuevo.  En este momento retiramos del fuego y añadimos a la mezcla anterior (nata + queso + azúcar) y volvemos a batir.  Echamos encima de la pasta que tenemos en el molde y metemos en la nevera por lo menos unas tres horas.  Lo mejor es hacer esta tarta de un día para otro para darle tiempo a cuajar.  Al día siguiente decoramos.  Como ya dije antes casi siempre pongo mermelada de fresa, otras veces fruta fresca o en esta ocasión fideos de chocolate con corazones de fresa (marca Vahiné).  Que tengáis un buen postre.