sábado, 25 de octubre de 2014

GALLETAS PARA HALLOWEEN (sen ovo)

    GALLETAS PARA HALLOWEEN (sin huevo)


    Acércase o 31 de outubro:  Samaín e Halloween están á volta da esquina.  Temos que ir preparándonos para esa noite terrorífica.



    Nada mellor para celebralo que estas galletas "esqueléticas" e "momificadas".  Desde que as fixen teño toda a casa ambientada, arrecende tan ben que as visitas á cociña son seguidas.  En previsión de esgotamento de existencias teño as galletas distribuídas en varias caixas a ver se así duran un pouco máis (cousa pouco probable).

    Para esta receita estreamos o molde, típico de Nadal para facer as galletas desa época, pero que ben nos pode servir para estoutras.

Para a masa:

  • 225 gr de manteiga a temperatura ambiente
  • 350 gr de fariña
  • 225 gr de azucre
  • 40 ml de leite
  • 1/2 culleradiña de sal
  • 1 culleradiña de café de esencia de vainilla
  • 50 gr de cacao puro en po (eu cacao Valor)


Para o glaseado:

  • Azucre en po
  • Zume de limón


    Batemos a manteiga co azucre e imos incorporando o leite, o sal e a esencia de vainilla.

    Engadimos despois o cacao e finalmente a fariña, facéndoo pouco a pouco por se tiveramos que rectificar a cantidade.

    Amasamos e separamos en dúas ou tres partes que envolvemos en film transparente e deixamos na neveira como mínimo unha hora.

    Estiramos a masa.  A min foime máis doado facelo empregando o film transparente debaixo.  Así resultoume máis fácil sacar as galletas.


    Enfornamos a 180º uns 15 minutos e deixamos despois que arrefríen nunha rella.  Mentres podemos preparar o glaseado.  O noso fíxeno con azucre en po ao que lle fun engadindo gotas de  zume de limón ata que colleu a consistencia necesaria.

    Para debuxar sobre as galletas empregamos unha xiringa grande que tiñamos na casa.  A encargada dos debuxos foi a miña filla coa súa imaxinación.

    Cando seque o glaseado podemos gardalas nunha caixa metálica para que se conserven mellor.  Ben, mellor mellor están no estómago.  Bo Halloween!!!  Feliz Samaín!!!!




    Se acerca el 31 de octubre:  Samaín y Halloween están a la vuelta de la esquina.  Tenemos que ir preparándonos para esa noche terrorífica.



    Nada mejor para celebrarlo que estas galletas "esqueléticas" y "momificadas".  Desde que las hice tengo toda la casa ambientada, huele tan bien que las visitas a la cocina son continuas.  En previsión de agotamiento de existencias tengo las galletas distribuidas en varias cajas a ver si así duran un poco más (cosa poco probable).

    Para esta receta estrenamos el molde, típico de Navidad para hacer las galletas de esa época, pero que también nos puede servir para estas otras.

Para la masa:

  • 225 gr de mantequilla a temperatura ambiente
  • 350 gr de harina
  • 225 gr de azúcar
  • 40 ml de leche
  • 1/2 cucharadita de sal
  • 1 cucharadita de café de esencia de vainilla
  • 50 gr de cacao puro en polvo (yo cacao Valor)


Para el glaseado:

  • Azúcar en polvo
  • Zumo de limón


    Batimos la mantequilla con el azúcar y vamos incorporando la leche, la sal y la esencia de vainilla.    

    Añadimos después el cacao y finalmente la harina, haciéndolo poco a poco por si tuviéramos que rectificar la cantidad.

    Amasamos y separamos en dos o tres partes que envolvemos en film transparente y dejamos en la nevera como mínimo una hora.

    Estiramos la masa.  Para mí fue más fácil hacerlo empleando el film transparente debajo.  Despegar las galletas resultó menos complicado.


    Horneamos a 180º durante unos 15 minutos y dejamos después que enfríen en una rejilla.  Mientras podemos preparar el glaseado.  El nuestro lo hice con azúcar en polvo al que le fui añadiendo gotas de zumo de limón hasta que cogió la consistencia necesaria.

    Para dibujar sobre las galletas empleamos una jeringuilla grande que teníamos en casa.  La encargada de los dibujos fue mi hija con su imaginación.

    Cuando seque el glaseado podemos guardarlas en una caja metálica para que se conserven mejor.  Bueno, mejor mejor están en el estómago.  Buen Halloween!!!  Feliz Samaín!!!


    

domingo, 12 de octubre de 2014

BISCOITO DE MAZÁ (sen ovo)

    BIZCOCHO DE MANZANA (sin huevo)


    Chega o outono e é época, entre outras cousas, de recoller mazás.  Rebuscando nas miñas antigas receitas atopei este biscoito de mazá que xa cociñaba moitos anos antes de ter unha filla alérxica ao ovo.  Recordo que a saquei dunha revista, pero non sei de cal. E o que máis me sorprendeu daquela foi a ausencia de ovo nun biscoito e por iso decidín probalo.  Por suposto, gustounos e converteuse nun recurso de sobremesa cando as galiñas non poñían ovos e a verdade, non nos gustaba comprar ovos para ese fin; a cor non era a mesma.


  • 125 gr de mazá
  • 1/2 limón (zume e peladura)
  • 225 gr de fariña (con fermento incorporado)
  • un chisco de sal
  • 125 gr de manteiga
  • 125 gr de azucre en po
  • 150 ml de leite


    En primeiro lugar pelamos as mazás e cortámolas en anacos pequenos.  Bañámolas co zume de limón para que non se oxiden.


    Peneiramos a fariña xunto co sal.  Engadimos a manteiga cortada en anacos pequenos e coas mans fretámola coa fariña ata que se formen unha especie de migallas.


    Engadimos o azucre en po e removemos.  Facemos un buraco no medio e engadimos o leite, as mazás e a peladura de limón.


    Mesturamos todo cunha culler de metal e botamos a masa nun molde xa preparado.  Eu empreguei un redondo dos que se poden abrir.  Cubrín o fondo con papel vexetal e untei os laterais cun pouco de manteiga e polvoriñei con fariña despois.

    Metemos en forno quente a 180º durante uns 45 minutos.  Sacamos, deixamos arrefriar e desmoldamos.  Espero que vos guste.



    Llega el otoño y es época, entre otras cosas, de recoger manzanas.  Buscando en mis antiguas recetas encontré este bizcocho de manzana que ya cocinaba muchos años antes de tener una hija alérgica al huevo.  Recuerdo que la saqué de una revista, pero no sé de cual.  Y lo que más me sorprendió en aquella época fue la ausencia de huevo en un bizcocho y por eso decidí probarlo.  Por supuesto, nos gustó y se convirtió en un recurso de postre cuando las gallinas no ponían huevos y la verdad, no nos gustaba comprar huevos para eso; el color no es el mismo.



125 gr de manzana
1/2 limón (zumo y ralladura)
225 gr de harina (con levadura incorporada)
Una pizca de sal
125 gr de mantequilla
125 gr de azúcar en polvo
150 ml de leche

    En primer lugar pelamos las manzanas y las cortamos en trozos pequeños.  Las rociamos con zumo de limón para que no se oxiden.
    

    Tamizamos la harina junto con la sal.  Añadimos la mantequilla cortada en trozos pequeños y con las manos la frotamos con la harina hasta que se formen migas.
    

    Añadimos el azúcar en polvo y removemos.  Hacemos un agujero en el medio y añadimos la leche, las manzanas y la ralladura de limón.
   

    Mezclamos todo con una cuchara de metal y echamos la masa en un molde ya preparado.  Yo usé uno redondo de los que se pueden abrir.  Cubrí el fondo con papel vegetal y unté los laterales con un poco de mantequilla y espolvoreé con harina después.
    
    Lo metemos en el horno caliente a 180º durante unos 45 minutos.  Sacamos, dejamos enfriar y desmoldamos.  Espero que os guste.