Se na vosa casa tedes unha filla que vos canta así:
¡Mamá! Por favor, pídocho, suplícocho, faime filloas, por fa, por fa... non vos queda máis remedio que poñer a tixola na cociña e empezar:
¡Mamá! Por favor, pídocho, suplícocho, faime filloas, por fa, por fa... non vos queda máis remedio que poñer a tixola na cociña e empezar:
· 250 ml de leite
· 300 ml de auga
· 3 culleradas de margarina
· Un chisco de sal
· Unha culleradiña de fermento químico
· 250 g de fariña.
En primeiro lugar toca derreter a margarina. Despois engadimos o resto dos ingredientes e pasamos o batedor. Deixamos repousar un pouco a masa antes de empezar a facer filloas.
Unha cousa indispensable para facer ben as filloas (sen enfadarse co mundo) consiste en ter unha boa tixola. Senón non faremos outra cousa que retirar filloas rotas e estaremos limpando a tixola continuamente. Seguramente non precisaremos sequera untar a tixola, senón cun pouco de margarina será suficiente.
Se as filloas levaran sangue de porco, como adoita suceder en Galicia en épocas de matanza, a tixola untarémola cun pouco de touciño.
Ben, como a masa xa repousou suficientemente e temos a tixola xa quente, basta con botar unha boa cullerada e esperar a que calle. Para darlles a volta cada un pode facer como queira; co garfo, botándoas ao aire e tendo puntería ou ben cos dedos como fago eu.
Os recheos tamén poden ser varios: nata, marmelada, azucre, mel, crema de cacao, compota de mazá,...
Bo proveito.
Si en vuestra casa tenéis una hija que os canta así:
¡Mamá! Por favor, te lo pido, te lo suplico, hazme filloas, por fa, por fa... no os queda más remedio que poner la sartén en la cocina y empezar:
- 250 ml de leche
- 300 ml de agua
- 3 cucharadas de margarina
- Una pizca de sal
- Una cucharadita de levadura química
- 250 g de harina
Una cosa indispensable para hacer bien las filloas (sin enfadarse con el mundo) consite en tener una buena sartén. Sino no haremos otra cosa que retirar filloas rotas y estaremos limpiando la sartén continuamente. Es probable que no necesitemos siquiera untar la sartén, en todo caso un poco de margarina será suficiente.
Si las filloas llevan sangre de cerdo, como suele suceder en Galicia en época de matanza, la sartén la untaremos con un poco de tocino.
Bien, como la masa ya reposó suficientemente y tenemos la sartén ya caliente, basta con echar una buena cucharada y esperar a que cuaje. Para darles la vuelta cada uno puede hacer como quiera; con el tenedor, echándolas al aire y teniendo puntería o bien con los dedos como hago yo.
Los rellenos también pueden ser varios: nata, mermelada, azúcar, miel, compota de manzana,...
Buen provecho.
No hay comentarios:
Publicar un comentario