domingo, 17 de febrero de 2013

BACALLAU EN SALSA DE TOMATE

    BACALAO EN SALSA DE TOMATE

    Para os que me din que as miñas receitas son moi complicadas aquí vos deixo unha que case se pode cociñar cos ollos pechados.
    As veces necesitamos deixar a comida feita ou medio feita e este é un deses pratos que admite prepararse con antelación.  Precisamos:
  • Bacallau (un bo anaco para cada comensal)
  • Salsa de tomate
    É verdade que aínda que é unha receita moi sinxela si esixe algo de preparación con antelación.  Por exemplo:  o bacallau ten que estar ben desalgado, polo que hai que deixalo en auga desde 24-48 horas antes.  Polo tanto non é un prato que podamos decidir facer no momento.  Pero todo ten solución; para non atoparnos en apuros podemos desalgar o bacallau cando o merquemos e conxelado despois estando xa preparado para cociñar.
    Outro tanto nos pasa coa salsa de tomate.  Como xa sabedes eu fago salsa na época de maduración dos tomates e despois envásoa ou conxéloa e así téñoa sempre a man.
    Imos xa coa receita.  Cubrimos o fondo dunha tarteira baixa e ancha coa salsa de tomate.  Cando empece a ferver poñemos o bacallau coa pel cara a arriba.  Deixamos que se faga uns 10 minutos a lume suave e retiramos.  Xa temos o prato listo e podemos acompañalo de arroz, pasta ou patacas, segundo os gustos.



    Para los que me dicen que mis recetas son muy complicadas aquí os dejo una que casi se puede cocinar con los ojos cerrados.




    A veces necesitamos dejar la comida hecha o medio hecha y este es uno de esos platos que admite prepararse con antelación.  Necesitamos: 
  • Bacalao (un buen trozo para cada comensal)
  • Salsa de tomate

    Es verdad que aunque es una receta muy sencilla si exige algo de preparación con antelación.  Por ejemplo:  el bacalao tiene que estar bien desalado, por lo que hay que dejarlo en agua desde 24-48 horas antes.  Por tanto no es un plato que podamos decidir hacer en el momento.  Pero todo tiene solución; para no encontrarnos en apuros podemos desalar el bacalao cuando lo compremos y congelarlo después estando ya preparado para cocinar. 
   
    Lo mismo nos pasa con la salsa de tomate.  Como ya sabéis yo hago salsa en la época de maduración de los tomates y después la envaso o la congelo y así la tengo siempre a mano.
    
    Vamos ya con la receta.  Cubrimos el fondo de una tartera baja y ancha con salsa de tomate.  Cuando empiece a hervir ponemos el bacalao con la piel hacia arriba.  Dejamos que se haga unos 10 minutos a fuego suave y retiramos.  Ya tenemos el plato listo y podemos acompañarlo de arroz, pasta o patatas, según los gustos.

   


lunes, 4 de febrero de 2013

GALLETAS DE NOCES E CHOCOLATE


    GALLETAS DE NUECES Y CHOCOLATE

    Cando temos unha persoa alérxica na casa as saídas ao supermercado poden converterse en verdadeiros paseos ou sesións de exploración en busca daqueles produtos axeitados ás nosas necesidades.  O peor de todo son as interminables sesións de lectura que as veces resultan imposibles posto que a letra dos ingredientes resulta demasiado pequena (bótase incluso de menos unha lupa para levar no bolso).

    Nunha desas visitas atopeime cunhas pebidas de chocolate aptas para a nosa alerxia e púxenme a buscar algunha receita de galletas onde puidera incorporalas.  Atopeime aquí cunha que me apetecía, quiteille o ovo e quedou así:
  • 300 gr. de fariña
  • 120 gr. de manteiga
  • 100 gr. de azucre moreno
  • 100 gr. de pebidas de chocolate
  • 70-80 ml. de leite
  • 50 gr. de noces peladas e picadas
  • 1 culleradiña de sal
  • 1 culleradiña de azucre vainillado
  • 1 culleradiña de bicarbonato (pouco chea)
    Mesturamos primeiro o azucre moreno coa fariña, o azucre vainillado, o sal e o bicarbonato.  Engadimos despois o leite e a manteiga un pouco derretida e amasamos.  Cando xa temos unha masa manexable engadimos as noces e as pebidas de chocolate.
    Agora é o momento que máis lle gusta a miña filla.  Trátase de facer bólas coa masa e aplastalas.  Deixámolas nunha fonte cuberta con papel de forno e enfornamos en forno prequecido a 190º durante 10-15 minutos.  Cando as sacamos aínda están brandas, pero ao arrefriar poranse duras.
    Hai que ter coidado co bicarbonato.  Se nos pasamos pode darlle un gusto desagradable.  É mellor quedarse curtos.
    Despois de facelas o mellor foi o aprobado da miña filla:  "esta receita tes que poñela no blog, mamá".

    Cuando tenemos una persona alérgica en casa las salidas al supermercado pueden convertirse en verdaderos paseos o sesiones de exploración en busca de aquellos productos adecuados a nuestras necesidades.  Lo peor de todo son las interminables sesiones de lectura que a veces resultan imposibles puesto que la letra de los ingredientes resulta demasiado pequeña (se echa incluso de menos una lupa para llevar en el bolso).

    En una de esas visitas me encontré con unas pepitas de chocolate aptas para nuestra alergia y me puse a buscar alguna receta de galletas donde pudiera incorporarlas.  Me encontré aquí con una que me apetecía, le quité el huevo y quedó así:
  • 300 gr. de harina
  • 120 gr. de mantequilla
  • 100 gr. de azúcar moreno
  • 100 gr. de pepitas de chocolate
  • 70-80 ml. de leche
  • 50 gr. de nueces peladas y troceadas
  • 1 cucharadita de sal
  • 1 cucharadita de azúcar vainillado
  • 1 cucharadita de bicarbonato (poco llena)

    Mezclamos primero el azúcar moreno con la harina, el azúcar vainillado, la sal y el bicarbonato.  Añadimos después la leche y la mantequilla un poco derretida y amasamos.  Cuando ya tenemos una masa manejable añadimos las nueces y las pepitas de chocolate.

    Ahora es el momento que más le gusta a mi hija.  Se trata de hacer bolas con la masa y aplastarlas.  Las ponemos en una fuente cubierta con papel de horno y horneamos en horno precalentado a 190 º durante 10-15 minutos.  Cuando las sacamos aún están blandas, pero al enfriar enduran.
   
    Hay que tener cuidado con el bicarbonato.  Si nos pasamos puede darle un gusto desagradable.  Es mejor quedarse corto.
    Después de hacerlas lo mejor fue el aprobado de mi hija:  "esta receta tienes que ponerla en el blog, mamá".