jueves, 22 de agosto de 2013

SUIZOS (SEN OVO)


    SUIZOS (SIN HUEVO)


    Xa estou aquí, outra vez, de volta.  Estiven uns días de vacacións en Neiras, esa aldea de Lugo na que está o forno da foto; ese forno que leva cocido tantos roscóns, empanadas, pan,...

    A verdade é que se queredes pasar uns días de descanso en paz e tranquilidade, en contacto coa natureza a miña recomendación é que vaiades a Neiras.  A cuestión é que despois non teredes ganas de volver á rutina diaria tan segura como esgotadora.

    Direivos tamén que non aproveitei o forno de Neiras para esta receita.  As vacacións foron case totais e cociñei o mínimo.  Tamén sería unha pena acender o forno só para estes suízos.  Tería que facer como mínimo cinco veces a cantidade desta receita para aproveitalo.




    Despois de experimentar con varias masas direivos que é máis fácil eliminar os ovos neste tipo de masas que levan fermento de panadería que nas outras do tipo dos biscoitos ás que hai que botarlles fermento químico.  Na receita de hoxe podedes engadir un ou dous ovos e rectificar a cantidade de fariña que será unha pouca máis.  Tamén podedes vernizar con ovo e a cor será moi distinta.


  • 150 ml de leite
  • 100 gr de azucre
  • 50 gr de manteiga
  • 25 gr de fermento fresco de panadería ou 7 gr de fermento seco de panadería
  • 500 gr de fariña (mellor de forza)
  • Un chisco de sal
  • 5 gotas de esencia de anís
  • Azucre para adornar
  • Leite para vernizar

    Como sempre debemos ter a precaución de sacar a manteiga da neveira con antelación para que amoleza a temperatura ambiente.  De non facelo, sempre podemos botala no leite da receita e quentala un chisco no microondas.  Engadimos o azucre, o sal e a esencia de anís e batemos todo.  Incorporamos a fariña e o fermento e amasamos procurando que a masa non quede dura. 

 Deixamos que levede e despois formamos pequenos bolos alargados (12 con esta masa).  Para facelos estiro un pouco a masa e despois a envolvo como se se tratara dun brazo de xitano tal e como expliquei na receita das medias noites.  

    Cun coitelo ben afiado dámoslles un corte lonxitudinal  e deixamos que leveden os boliños ata que dobren ou tripliquen o seu volume.  É o momento de acender o forno a 180 º e de vernizar con leite os suízos ao mesmo tempo que mesturamos azucre cun pouquiño de auga e poñelo no corte.  Metemos no forno e vixiamos pois nus 10 ou 15 minutos poden estar feitos.  O ideal é telos preparados para o almorzo que deste xeito será máis que redondo.

  A opción é deixar os bolos levedando na neveira pola noite e sacalos pola mañá para que temperen e metelos no forno.  E o xa dito:  Bo almorzo!!!!
    



    Ya estoy aquí, otra vez, de vuelta.  Estuve unos días de vacaciones en Neiras, esa aldea de Lugo en la que está el horno de la foto; ese horno que ha cocido tantos roscones, empanadas, pan,...

    La verdad es que si queréis pasar unos días de descanso en paz y tranquilidad, en contacto con la naturaleza mi recomendación es que vayáis a Neiras.  La cuestión es que después no tendréis ganas de volver a  la rutina diaria tan segura como agotadora.

   Os diré también que no aproveché el horno de Neiras para esta receta.  Las vacaciones fueron casi totales y cociné lo mínimo.  También sería una pena encender el horno sólo para estos suizos.  Tendría que hacer como mínimo cinco veces la cantidad de esta receta para aprovecharlo.



      Después de experimentar con varias masas os diré que es más fácil eliminar los huevos en este tipo de masas que llevan levadura de panadería que en las otras del tipo de las de los bizcochos a las que hay que echarles levadura química.  En la receta de hoy podéis añadir uno o dos huevos y rectificar la cantidad de harina que será una poca más.  También podéis barnizar con huevo y el color será distinto.
  • 150 ml de leche
  • 100 gr de azúcar
  • 50 gr de mantequilla
  • 25 gr de levadura de panadería o 7 gr de levadura seca de panadería
  • 500 gr de harina (mejor de fuerza)
  • Una pizca de sal
  • 5 gotas de esencia de anís
  • Azúcar para adornar
  • Leche para barnizar

    Como siempre debemos tener la precaución de sacar la mantequilla de la nevera con antelación para que ablande a temperatura ambiente.  Si no lo hacemos, siempre podemos echarla en la leche de la receta y calentarla un poco en el microondas.  Añadimos el azúcar, la sal y la esencia de anís y batimos todo.  Incorporamos la harina y la levadura y amasamos procurando que la masa no quede dura.

    Dejamos que leude y después formamos pequeños bollos alargados (12 con esta masa).  Para hacerlos estiro un poco la masa y después la envuelvo como si se tratara de un brazo de gitano tal y como expliqué en la receta de las medias noches.
    
    Con un cuchillo bien afilado les damos un corte longitudinal y dejamos que leuden los bollitos hasta que doblen o tripliquen su volumen.  Es el momento de encender el horno a 180º y de barnizar con leche los suizos al mismo tiempo que mezclamos azúcar con un poco de agua y lo ponemos en el corte.  Metemos en el horno y vigilamos pues en unos 10 o 15 minutos pueden estar hechos.  Lo ideal es tenerlos preparados para el desayuno que así será redondo.

    La opción es dejar los bollo leudando en la nevera por la noche y sacarlos por la mañana para que templen y meterlos en el horno.  Y lo dicho:  ¡¡¡Buen desayuno!!!
     

No hay comentarios:

Publicar un comentario