A empanda é un prato que admite moitas variacións e ademáis é moi doado facela evitando o ovo, o alimento que non tomamos na nosa casa.
Ingredientes para o recheo:
- 700 g. de zamburiñas ( as miñas eran conxeladas e sen cuncha)
- 250 g. de gambas peladas.
- 75 g. de "bacon" en taquiños.
- 2 cebolas grandes
- 1 pemento morrón.
- 1 culleradiña de sal
- 1 culleradiña de pemento doce.
- Aceite de oliva.
Ingredientes para a masa:
- 250 ml de auga.
- 100 ml de aceite do recheo.
- 1 culleradiña de sal
- 25 g. de fermento fresco de panadería.
- Fariña que admita ( 600 ou 700 g. aprox.)
Nunha sartén ou nunha pota botamos aceite de oliva e poñemos a quentar. Picamos as dúas cebolas e o pemento morrón e incorporálos no aceite. Mentres temos que ter ben limpas as zamburiñas. Soamente debe quedar a carne branca e a parte laranxa. Hai que pasalas por varias augas pois soltan bastantes areas. Cando a cebola xa está transparente engadimos durante uns minutos as zamburiñas, as gambas e o "bacon". Salamos e botamos o pemento doce. Escurrimos o recheo e conservamos o líquido para agregarlle unha parte á masa e para vernizar a empanada máis tarde.
Imos agora coa masa. Facemos un volcán coa fariña e no medio engadimos o resto dos ingredientes: a auga templada coa levadura disolta, o líquido do recheo e o sal. Amasamos. Ao mellor é preciso engadir máis fariña. Vai depender do tipo de fariña e de como absorba os líquidos. Se temos unha amasadora ou unha panificadora poñemos primeiro os líquidos xunto co sal, engadimos a fariña e, por último, a levadura e deixamos que amase a máquina. Se a masa non se despega ou está demasiado líquida teremos que engadir fariña. Unha boa masa forma unha bola que se despega das paredes da panificadora.
Agora deixamos que levede a entre 1/2 hora e unha hora. Dividimos a masa en dúas partes; unha delas a estiramos co rolo e a poñemos na bandexa do forno( xa teremos posto un papel de forno nela). Extendemos sobre ela o recheo escurrido e estiramos a segunda parte da masa que servirá de tapa. Unimos as dúas masas polos bordes, pinchamos a superficie e facemos un burato no medio para que respire. Se nos sobra masa podemos adornar a empanada con tiras ao noso gusto. Para vernizar eu empreguei o líquido que sobrou do recheo.
Metemos no forno, que xa estará quente, a 220º en posición baixa con resistencia superior e inferior. Estará feita nuns 40 minutos. Espero que vos guste tanto como gustou na miña casa.
La empanada es un plato que admite muchas variaciones y además es muy fácil hacerla evitando el huevo, el alimento que no tomamos en casa.
Ingredientes para el relleno:
- 700 g. de zamburiñas ( las mías eran congeladas y sin concha)
- 250 g. de gambas peladas.
- 75 g. de "bacon" en taquitos.
- 2 cebollas grandes.
- 1 pimiento morrón.
- 1 cucharadita de sal.
- 1 cucharadita de pimiento dulce.
- Aceite de oliva.
Ingredientes para la masa:
- 250 ml. de agua.
- 100 ml. de aceite del relleno.
- 1 cucharadita de sal.
- 25 g. de levadura fresca de panadería.
- Harina que admita.
En una sartén o en una cacerola echamos aceite de oliva. Picamos las dos cebollas y el primiento morrón y los incorporamos al aceite. Mientras tenemos que tener bien limpias las zamburiñas. Solamente debe quedar la carne blanca y la parte anaranjada. Hay que pasarlas por varias aguas pues sueltan bastantes arenas. Cuando la cebolla ya está transparente añadimos durante unos minutos las zamburiñas, las gambas y el "bacon". Salamos y echamos el pimiento dulce. Escurrimos el relleno y conservamos el líquido para agregarle una parte a la masa y para barnizar la empanada más tarde.
Vamos ahora con la masa. Hacemos un volcán con la harina y en el medio añadimos el resto de los ingredientes: el agua templado con la levadura disuelta, el líquido del relleno y la sal. Amasamos. Es posible que necesitemos añadir más harina. Va a depender del tipo de harina y de como absorba los líquidos. Si tenemos una amasadora o una panificadora ponemos primero los líquidos junto con la sal, añadimos la harina y, por último, la levadura y dejamos que amase la máquina. Si la masa no se despega o está demasiado líquida tendremos que añadir harina. Una buena masa forma una bola que se despega de las paredes de la panificadora.
Ahora dejamos que leve entre 1/2 hora y una hora. Dividimos la masa en dos partes; una de ellas la estiramos con el rodillo y la ponemos en la bandeja del horno ( ya tendremos puesto un papel de horno en ella). Extendemos sobre ella el relleno escurrido y estiramos la segunda parte de la masa que servirá de tapa. Unimos las dos masas por los bordes, pinchamos la superficie y hacemos un agujero en el centro para que respire. Si nos sobra masa podemos adornar la empanada con tiras a nuestro gusto. Para barnizar yo usé el líquido que sobró del relleno.
Metemos en el horno, que ya estará caliente, a 220º en posición baja con resistencia superior e inferior. Estará hecha en unos 40 minutos. Espero que os guste tanto como gustó en nuestra casa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario